Edunvalvonta

Jäsenyytesi on meille, koko liitolle tärkeä. Vaikka et itse osallistuisi aktiivisesti edunvalvontatyöskentelyyn, jäsenyytesi kasvattaa joukkoamme ja sen myötä painoarvoamme, kun pyrimme vaikuttamaan meitä kaikkia koskeviin asioihin.

Paikallisesti Raision kaupungissa yhdistyksemme jäseniä on edustettuna vanhusneuvostossa, eläkeläistoimikunnassa, Hulvelan palvelutalosäätiössä, kaupungin - ja seurakunnan valtuustoissa ja eri lautakunnissa ja neuvostoissa.

Alueellisesti Varsinais-Suomen piirin alueella yhdistyksemme on edustettuna Varsinais-Suomen Kansallisen senioripiiri ry:n hallituksessa.

Valtakunnallisesti kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se tukee eläkeläisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n.