Treffit

Osta turvallisesti netistä

Mistä tietää, onko verkkokauppa luotettava? Entä miten ja mistä valeverkkokaupan tunnistaa? Kannattaako nettiostokset maksaa luottokortilla, pankkikortilla vai laskulla?

Kuluttajaliiton projektityöntekijä Jaana Savolainen neuvoo torstaina 27.4. klo 11-12.30, miten valeverkkokaupat ja muut huijaukset oppii tunnistamaan. Luento järjestetään Raision Kirjastotalon Martinsalissa (Eeronkuja 2).

Luennolla kerrotaan myös siitä, miten verkossa voi maksaa turvallisesti. Myös huijarin ansaan haksahtaneita opastetaan selviytymään. Toimintaohjeita on tarjolla sellaiseenkin tilanteeseen, jossa pankkitilillä on maksutapahtumia, joita ei itse ole tehnyt. Asioita käydään läpi esimerkkien avulla.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Varsinais-Suomen Kuluttajat ry, Kuluttajaliitto ja Raision kirjastopalvelut. Luennolle on vapaa pääsy. Tervetuloa!

Raision Seniorit Ry:n treffit pidettiin 22.2.2023 Tornilassa. Asianajaja Marjo Valtonen piti esitelmän " Tarvitsenko edunvalvontasopimuksen tai testamen-tin. Todella mielenkiintoinen aihe. Vahinko vain omalla kohdalla, että olisi tarvinut tietää muutamaa vuotta aikaisemmin nuo esille tulleet jutut.

__________________________________________________________________________________________________

Treffeillä huomioitiin myöskin Raision Seniorien keilaajat. Raisio menestyi todella hyvin Varsinais-Suomen piirin mestaruuskilpailuissa Salossa. Raisio saavutti joukkuekilpailun voiton, henkilökohtaisessa kilpailussa hopeaa ja pronssia sekä naisissa hopeaa. Lisäksi sijoituksia löytyi kärkikymmeniköstä   6. Risto Pääkkö, 7. Jaakko Anttila ja 8. Jorma Iitti

Mestarijoukkueessa keilasivat Jaakko Virtanen, Risto Pääkkö ja Viljo Hytönen.

Henkilökohtaiset mitalit saivat Viljo Hytönen hopeaa ja Jaakko Virtanen pronssia. Naisten hopeaa sai Leena Suvitie.